حمایت از
همیار رایانه !
+G

آموزش و مشکلات نرم افزار آفیس

آموزش تصویری Hamyar Rayaneh ٩٠٩٩٠٧١٧٢٨ Hamyar Rayaneh شارژ همیار رایانه Hamyar Rayaneh
شما کاربران گرامی اگر در تماس با شماره 9099071728 با مشکل مواجه شده اید می توانید از قسمت خرید شارژ همیار رایانه شارژ تهیه نمایید و با همکاران ما هماهنگی های لازم را به عمل آورید.
با کمترین هزینه !
در کمترین زمان !
  • Hamyar Rayaneh
    آموزش و مشکلات پرینتر
    در این بخش مطالب آموزشی جهت تنظیمات و راه اندازی انواع پرینترها برای شما همیاران عزیز جمع آوری شده است.
  • Hamyar Rayaneh
    آموزش و مشکلات اسکنر
    در این بخش مطالب آموزشی جهت تنظیمات و راه اندازی انواع اسکنرها برای شما همیاران عزیز جمع آوری شده است.
  • Hamyar Rayaneh
    آموزش و مشکلات لپ تاپ
    در این بخش مطالب آموزشی جهت تنظیمات و راه اندازی انواع لپ تاپ ها برای شما همیاران عزیز جمع آوری شده است.
  • Hamyar Rayaneh
    آموزش و مشکلات مودم
    در این بخش مطالب آموزشی جهت تنظیمات و راه اندازی انواع مودم ها برای شما همیاران عزیز جمع آوری شده است.
  • Hamyar Rayaneh
    آموزش و مشکلات موبایل
    در این بخش مطالب آموزشی جهت تنظیمات و راه اندازی انواع موبایل ها برای شما همیاران عزیز جمع آوری شده است.

آفیس نرم افزاری است که برای مجموعه های اداری ساخته شده است . این برنامه از مجموعه برنامه های مایکروسافت است و در هر ورژن از این برنامه تغییرات زیادی انجام شده .این مجموعه که شامل ورد, , اکسس, پاور پوینت , اوت لوک و ... است که هر کدام از این برنامه ها کار خاصی را انجام میدهند . ورد برای تایپ کردن متون استفاده می شود . اکسل یا صفحه گسترده برای محاسبه و جدول بندی مورد استفاده قرار می گیرد . اکسس برای ساخت برنامه های حسابداری استفاده می شود. پاورپوینت برای ساخت پروژه هایی که قرار است کنفرانس داده شود استفاده می شود . اوت لوک برای مدیریت بر روی ایمیل می باشد . از مزیت های این برنامه ها می توان به نوع ذخیره سازی انها و کار کرد آسان انها اشاره کرد . عمده مشکلات این برنامه ها به طور قابل قبولی در حال برطرف شدن است.
مجموعه آفیس به سه دسته که شامل :
برنامه های اداری ( Desktop Application ) ، برنامه های سرویس دهنده ( Server Application ) ، برنامه هایی با کاربرد اینترنتی ( Internet Application ) تقسیم می شوند.
البته شهرت آفیس بیشتر برای تولید برنامه های اداری مانند :
ورد ( Word ) ، اکسل ( Excel ) ، پاورپوینت ( Power Point ) ، اکسس ( Access ) و... است .

آموزش نرم افزار ورد ( Word )

نرم افزار Word چیست؟

نرم افزار ورد یک نرم افزار واژه پرداز است که از آن برای تایپ،ویرایش و طراحی متون استفاده می شود.این نرم افزار در ابتدا برای کامپیوتر اپل و سیستم عامل مکینتاش طراحی شد سپس جزئی از مجموعه نرم افزاری Office شد.

چگونه یک سند ورد ایجاد کنیم؟
ابتدا مجموعه آفیس را دانلود کنید و آن را بصورت کامل نصب کنید. سپس از منو Start ، گزینه All Program را انتخاب کنید و در آن پوشه Office Microsoft را پیدا کنید و برروی آن کلیک کنید و بعد برنامه Word را باز کنید و یک صفحه خالی و جدید را باز کنید،در این زمان شما یک سند ورد ساخته اید.
بخش ها و تب ( زبانه ) های مهم و کاربردی در یک سند ورد( Word ):
1. زبانه File :که در آن گزینه هایی همچون:
New برای ایجاد یک سند جدید
Open برای باز کردن اسنادی که قبلا آنها را ذخیره کرده اید
Save برای ذخیره سند
Save As برای ذخیره و تغییر محل ذخیره سند ورد
Print برای چاپ کردن
Share اشتراک گذاری اسناد ورد
Export برای ذخیره به فرمت های دیگر مثل PDF
Close بستن سند
Option برای تنظیمات بیشتر
2. زبانه Home :برای تنظیماتی همچون
نوع فونت،اندازه فونت ( در دو بخش Font و Paragraph که در زیر گزینه های آن آموزش داده می شود )
Bold برای بزرگ کردن و توپر کردن نوشته ها
Italic برای خم شدن نوشته ها
Underline ایجاد زیرخط
تغییرات رنگ دور خط کلمه و رنگ داخلی هر کلمه
Copy و Cut و Paste
اضافه کردن عدد ( Numbering ) و یا علامت های دیگر ( Bullets ) در ابتدای هرخط
تنظیم راست چین،وسط چین و چپ چین نوشته ها
تنظیم فاصله خطوط
Borders برای ایجاد یک سری خطوط در اطراف نوشته بعنوان مثال به شکل چهارگوش
Stylesبرای تنظیم نوع نوشته ها
Find برای یافتن حرف یا کلمه و یا جمله
Replace جایگذاری حرف یا کلمه و یا جمله ای بجای یک حرف یا کلمه و جمله دیگر
Select انتخاب متن
3. زبانه Insert :
Cover Page دادن نوعی قالب کلی برای صفحات
Blank Page برای ایجاد یک صفحه خالی درادامه صفحات
Page Break برای حرکت از یک صفحه به صفحه بعد
Table ایجاد جدول
Pictures افزودن تصویر
Screenshot گرفتن عکس از کامپیوترخودتان
Shapes افزودن شکل های آماده
Smart Art افزودن جداول هوشمند
Chart افزودن نمودار
Comment افزودن توضیحات ( مثلا در کنار یک تصویر و... می توانید توضیحات مختصری در مورد آن بنویسید )
Text Box افزودن یک جعبه برای متن
Header برای ایجاد سر صفحه
Footer برای ایجاد پایین صفحه
Page number برای گذاشتن شماره صفحه
Word Art تغییر حالت نوشته ها
Date & Time افزودن تاریخ و ساعت
Equation برای افزودن فرمول ها
Symbol افزودن نماد
4. زبانه Design :
Themes برای ایجاد یک قالب نوشتاریِ کلی
Watermark برای ایجاد یک نوشته بعنوان بک گراند صفحه بصورت خیلی کم رنگ
Page Color رنگ کلی صفحه
Page Border حاشیه صفحه
5. زبانه Layout :
Margins مشخص می کند که حاشیه صفحه برای نوشتن متن ازکجا شروع شود
Orientation برای چرخش صفحه
Size مشخص کردن اندازه صفحه
Columns تقسیم صفحه به دو ستون و یا مدل های دیگر
Line Number مشخص کردن شماره خطوط
6. زبانه Mailings :
برای ارسال پست الکترونیکی
7. زبانه Review : برای ویراستاری
Translate ترجمه به 20 زبان دیگر
Language انتخاب زبان
8. زبانه View :
Ruler نمایش و یا عدم نمایش خط کش
Gridlines برای ایجاد خطوط شبکه ای
Zoom برای بزرگنمایی و یا کوچک کردن صفحه

چگونه اعداد را در ورد ( Word ) بصورت فارسی بنویسیم؟

زبانه File را باز کنید،گزینه Options را می زنید و سپس سربرگ Advanced را انتخاب می کنید و گزینه Numeral را برروی Context می گذارید.

آموزش نرم افزار پاور پوینت ( Power Point )

نرم افزار Power Point چیست؟

پاورپوینت یک نرم افزار ساده برای ساخت چندرسانه ای های کوچک مثل ( برنامه های اطلاع رسانی ساده ، کاتالوگهای الکترونیکی ، پرزنتیشن ) است. معمولا Power Point بیشتر برای سیستم های تصویری قابل نمایش در جلسات و سمینارها استفاده می شود.در نرم افزار پاورپوینت استفاده از الگوهای آماده باعث می شود که تا در سریعترین زمان یک پروژه ایجاد کنید. در این نرم افزار شما میتوانید عکس ، نمودار ، کلیپ ، صدا ، جدول و ویدئو را به پروژه هایتان اضافه کنید

ایجاد یک پروژه Power Point :

ابتدا مجموعه آفیس را دانلود کنید و آن را بصورت کامل نصب کنید
سپس از منو Start،گزینه All Program را انتخاب کنید و در آن پوشه Office Microsoft را پیدا کنید و برروی آن کلیک کنید و بعد برنامهPower Point را باز کنید و یک صفحه خالیِ جدید را باز کنید ( البته شما صفحات دیگری را می بینید که می توانید با قالب آماده انتخاب کنید ) ، در این زمان شما یک صفحه برای ایجاد پروژه پاورپوینت ساخته اید.
بخش ها و زبانه ( تب ) های مهم و کاربردی در یک پروژه پاورپوینت ( Power Point ):
1. زبانه File :که در آن گزینه هایی همچون:
New برای ایجاد یک پروژه جدید
Open برای باز کردن پروژه هایی که قبلا آنها را ذخیره کرده اید
Save برای ذخیره پروژه
Save As برای ذخیره و تغییر محل ذخیره پروژه پاورپوینت
Print برای چاپ کردن
Share اشتراک گذاری پروژه های پاورپوینت
Export برای ذخیره به فرمت های دیگر مثلVideo وPDF
Close بستن پروژه
Option برای تنظیمات بیشتر

2. زبانه Home :برای تنظیماتی همچون
Copy وCut و Past
New Slide برای ایجاد یک صفحه خالی دیگر
در بخش Font و Paragraph تنظیمات فونت نوشته ها ( که در بخش آموزش Word ذکر شده اند )
در بخش Drawing شما می توانید Shape هایی را قرار دهید و با تنظیمات که در این بخش وجود دارد رنگ داخل و بیرون Shape را تغییر دهید و یا به آن افکت دهید
Find برای یافتن حرف یا کلمه و یا جمله
Replace جایگذاری حرف یا کلمه و یا جمله ای بجای یک حرف یا کلمه و جمله دیگر
Select انتخاب متن

3.زبانه Insert :
Table افزودن جدول
Picture افزودن تصویر
Screenshot گرفتن عکس از کامپیوترخودتان
Shape افزودن شکل های آماده
Smart Art افزودن جداول هوشمند
Chart افزودن نمودار
Comment افزودن توضیحات ( مثلا در کنار یک تصویر و... می توانید توضیحات مختصری در مورد آن بنویسید )
Text Box افزودن یک جعبه برای متن
Header & Footer برای افزودن سرصفحه و پایین صفحه
Word Art تغییر حالت نوشته ها
Date & Time افزودن تاریخ و ساعت
Slide Number افزودن شماره اسلاید
Equation برای افزودن فرمول ها
Symbol افزودن نماد
Video افزودن ویدئو
Audio افزودن صوت
Screen Recording ضبط صدا

4 .زبانه Design :
Themes برای ایجاد یک قالب نوشتاری و بک گراندِ کلی
Variants برای تنها تغییر بک گراند
Slide Size تغییر اندازه اسلاید
Format Background تنظیمات بیشتر برای تغییر بک گراند

5.زبانه Transitions : در این زبانه میتوانید برروی هر اسلاید افکت بگذارید
Transitions to This Slide برای دادن افکت به هر اسلاید
Sound افزودن صوت به هر اسلاید
Duration برای اینکه مشخص کنیم هر اسلاید تا چه بازه زمانی افکتش اجرا شود
Apply to All برای اینکه افکت و تنظیمات انجام شده بر روی یک اسلاید را بر روی همه اسلایدها اعمال کنید
در بخش Advanced Slide اگر On Mouse Click تیک داشته باشد با زدن ماوس افکت اسلاید اجرا می شود و اگر تیک نداشته باشد با توجه به بازه زمانی که مشخص کردید اجرا می شود و گزینه After مشخص میکند تا پس از گذشت چه مدت زمانی افکت اجرا شود

6.زبانه Animations : در این زبانه شما برروی تک تک اشیائی که برروی هر اسلاید گذاشته اید می توانید افکت بدهید
در بخش Animation افکت هایی مختلف با جهت های مختلف را برروی اشیا می توانید بگذارید
Start زمان اجرا افکت
Duration برای اینکه مشخص کنیم هر شئ تا چه بازه زمانی افکتش اجرا بشه
Delay زمان تاخیر در اجرای افکت را مشخص میکند

7.زبانه Slide Show :
From Beginning از اولین اسلاید نمایش می دهد
From Current Slide از اسلایدی که روی آن هستید نمایش می دهد
Present Online برای ارائه آنلاین
Custom Slide Show یک یا چندین اسلاید را بصورت دستی مشخص می کنید تا آنها نمایش داده شوند
Set Up Slide Show تنظیمات کامل نمایش اسلایدها
Hide Slide مخفی کردن

8.زبانه Review :
Translate ترجمه به 20 زبان دیگر
Language انتخاب زبان
New Comment افزودن توضیحات و تنظیمات بیشتر برروی توضیحات

9.زبانه View :حالت های نمایش را در اینجا مشخص می کنیم
Ruler نمایش و یا عدم نمایش خط کش
Gridlines برای ایجاد خطوط شبکه ای
Zoom برای بزرگنمایی و یا کوچک کردن صفحه

آموزش نرم افزار اکسل ( Excel )

نرم افزار Excel چیست؟

نرم افزار اکسل یک نرم افزار صفحه گسترده است که در آن اطلاعات بصورت عددی و حروفی تقسیم بندی،سازماندهی و مرتب شده اند. از Excel برای نگهداری و پردازش داده ها و رسم نمودار ( چارت ) نیز استفاده میشود.از اکسل بیشتر برای کارهای آماری،محاسبات مالی و ریاضی و حسابداری عمومی و کاربران خانگی،ایجاد کاربرگ،فاکتور،سند و رسم نمودار استفاده میشود.
چگونه یک صفحه گسترده Excel ایجاد کنیم؟
ابتدا مجموعه آفیس را دانلود کنید و آن را بصورت کامل نصب کنید
سپس از منو Start،گزینه All Program را انتخاب کنید و در آن پوشه Office Microsoft را پیدا کنید و برروی آن کلیک کنید و بعد برنامه Excel را باز کنید و یک صفحه خالی و جدید را باز کنید که این صفحه شامل شماره سطر و ستون است،در این زمان شما یک صفحه گسترده اکسل ساخته اید

بخش ها و تب ( زبانه ) های مهم و کاربردی در یک صفحه گسترده اکسل ( Excel ) :

1. زبانه File :که در آن گزینه هایی همچون:
New برای ایجاد یک صفحه گسترده جدید
Open برای باز کردن صفحاتی که قبلا آنها را ذخیره کرده اید
Save برای ذخیره صفحه گسترده
Save As برای ذخیره و تغییر محل ذخیره صفحه گسترده اکسل
Print برای چاپ کردن
Share اشتراک گذاری صفحه گسترده اکسل
Export برای ذخیره به فرمت های دیگر مثل PDF
Close بستن صفحه گسترده
Option برای تنظیمات بیشتر

2. زبانه Home :
Copy و Cut و Past
در قسمت Font تنظیمات فونت نوشته ها ( در بخش Word آموزش داده شده است )
در بخش Alignment تنظیمات راست چین و وسط چین و چپ چین و تنظیم نوشته ها و اعداد داخل هر سلول
در بخش Number مشخص می کنید که اعداد در هر سلول به چه صورت نمایش داده شوند مثلا عددی که وارد می کنید در کنار آن ريال نوشته شود
در بخش Styles رنگ و تنظیمات ظاهری هر سلول مشخص می شود
در بخش Cells می توانید سلول اضافه و یا حذف کنید
Auto Sum با باز کردن منو این گزینه می توانید گزینه های مختلف مثل Sum و Average و...را انتخاب کنید که هرکدام عملکرد خاص خود را انجام دهند مثلا با انتخاب Average معدل می گیرد
Find & Select نیز برای جستجو و انتخاب سلول ها استفاده می شود

3. زبانه Insert :
Tables افزودن جدول
Illustrations برای افزودن تصویر و screenshot و..
Charts افزودن انواع نمودارها
Sparklines رسم نمودار در تک تک سلول ها
Filters فیلتر کردن داده ها
Text Box افزودن یک جعبه برای متن
Header & Footer برای افزودن سرصفحه و پایین صفحه
Word Art تغییر حالت نوشته ها
Equation برای افزودن فرمول ها
Symbol افزودن نماد

4. زبانه Page Layout :
Themes برای ایجاد یک قالب نوشتاریِ کلی
Margins مشخص می کند که حاشیه صفحه ازکجا شروع شود
Orientation برای چرخش صفحه
Size مشخص کردن اندازه صفحه
Background افزودن بک گراند
در Sheet Options تنظیمات کلی انجام می شود مثلا مشخص می کنیم که در بالای هر ستون و کنار آن اعداد و حروف مشخص کننده هرستون نمایش داده شود یا خیر و یا اینکه مشخص می کنیم که خطوط سلول ها نمایش داده شود یا خیر
از بخش Arrange برای ترتیب دادن استفاده می شود

5. زبانه Formulas :
در این بخش تنطیمات ماشین حساب را درست می کنیم و فرمول هایی را به Sheet اضافه می کنیم

6. زبانه Data :
در این زبانه داده ها را مرتب می کنیم و Query مشخص می کنیم

7. زبانه Review :
Translate ترجمه به زبان های دیگر
New Comment افزودن توضیحات و تنظیمات بیشتر برروی توضیحات
در بخش Changes می توانید برروی Sheet هایتان قفل بگذارید

8. زبانه View :
در بخش Workbook Views تنظیمات نمایش Work مشخص می شود
در بخش Show مشخص می کنید که مثلاخط کش و خط های هرسلول و ...نمایش داده شود یا خیر

افزودن Sheet های بیشتر :

برای این کار در پایین صفحه سمت راست شما می بینید که نوشته Sheet و در کنار آن یک علامت وجود دارد با زدن این علامت شما می توانید Sheet های بیشتری را بیفزایید.

آموزش نرم افزار اوت لوک ( Outlook )

نرم افزار Outlook چیست؟

از برنامه اوت لوک برای دریافت و ارسال ایمیل شخصی و کاری استفاده می شود اما تنها کاربردش این نیست بلکه از Outlook بعنوان تقویم کاری،مدیریت فعالیت ها،مدیریت تماس ها،یادداشت،مرورگر وب و کار در حالت Offline استفاده می شود.
سپس از منو Start،گزینه All Program را انتخاب کنید و در آن پوشه Office Microsoft را پیدا کنید و برروی آن کلیک کنید و بعد برنامهOutlook را باز کنید و ایمیل خود را وارد کنید.

چگونه برنامه Outlook را باز کنیم؟

ابتدا مجموعه آفیس را دانلود کنید و آن را بصورت کامل نصب کنید

افزودن آدرس ایمیل در اوت لوک:

برای اولین بار که شما برنامه اوت لوک را باز می کنید شما می توانید ایمیل خود را در ابتدا در قسمت E-mail Account وارد کنید و یا بدون وارد کردن ایمیل برنامه را اجرا کنید که بعدا می توانید از زبانه File گزینه Info و سپس Add Account را بزنید تا ایمیل را وارد کنید در اینجا در ابتدا نام خود را وارد کنید،گزینه بعدی ایمیلتان وسپس رمزعبورتان و مجدد در کادر بعدی رمزعبورتان را وارد کنید

چگونگی افزودن ایمیل جدید و مدیریت ایمیل های قبلی در اوت لوک ( Outlook ) :

برای افزودن یک ایمیل جدید می توانید به زبانه File فایل بروید و از قسمت Info گزینه Add Account را بزنید.همچنین برای مدیریت ایمیل های قبلی در همان بخش Info می توانید گزینه Account Setting را انتخاب نمایید

امکانات و ابزارهای اوت لوک ( Outlook ) :

از جمله امکانت اوت لوک علاوه بر دسترسی به ایمیل امکاناتی است مثل تقویم، دفترچه تلفن اوت لوک، برنامه های روزانه، Import ایمیل ها، قرار ملاقات ها، مدیریت زمان ارسال و دریافت پیام ها، امضا برای هر ایمیل، Backupگیری از ایمیل های دریافتی، اتصال به برنامه ارسال پیامک و... که برای دسترسی به این امکانات می توانید از زبانه File گزینه Options را انتخاب نمایید که در ادامه مطلب چندگزینه را برایتان شرح می دهیم.

مدیریت زمان ارسال و دریافت ایمیل در اوت لوک ( Outlook ) :

برای این کار از منو File گزینه Options زبانه Advanced را انتخاب و سپس برروی دکمه Send/Receive بزنید شما می توانید در اینجا هر دو گزینه که دارای زمان هستند را یک زمان مشخص به آنها بدهید

ایجاد امضا برای ایمیل ها در برنامه اوت لوک ( Outlook ) :

برای این کار از منو File گزینه Options زبانه Mail را انتخاب کنید و در اینجا می توانید علاوه بر مشخص کردن امضا،تصویر و یا لینک درج کنید و فونت و سایز و رنگ را نیز مدیریت کنید.

چگونه مخاطبین ( Contacts ) جیمیل را در اوت لوک ( Outlook ) وارد کنیم؟

1. به اکانت جیمیل خود وارد شوید
2. در بالا سمت راست Gmail را بزنید و گزینه Contacts را انتخاب کنید
3. سپس برروی More بزنید و از باکسی که باز می شود گزینه Export رابزنید
4. در این صفحه گزینه All Contacts و فرمت Outlook CSV را انتخاب کنید و برروی Export بزنید
5. فایل را با پسوند CSV برروی کامپیوترتان ذخیره کنید
6. برنامه اوت لوک ( Outlook ) را اجرا کنید و از منو File وارد Open & Export شوید و گزینه Import/Export را انتخاب کنید
7. در این صفحه ابتدا برروی گزینه Import from another program or file کلیک کنید و سپس Next را بزنید
8. در صفحه بعد گزینه Comma Separated Values را بزنید
9. در اینجا باید فایلی را که ذخیره کرده بودید وارد کنید که دارای سه گزینه است شامل:( 1- Replace duplicates with items imported:این گزینه تنها اطلاعات جیمیل را وارد می کند و اطلاعاتی که در خود برنامه اوت لوک هست از بین می رود. 2- Allow duplicate to be created:اجازه می دهید که اطلاعات جیمیل نیز اضافه شود. 3- Do not import duplicate items:با انتخاب این گزینه مخاطبینی که از جیمیل دارید و در اوت لوک نیز وجود دارند به دلیل تکراری بودن وارد نمی شوند.) و پس از آن Next را بزنید و تایید کنید.

آموزش نرم افزار پابلیشر ( Publisher )

نرم افزار پابلیشر ( Publisher ) چیست؟

اگر شما مایل به طراحی تقویم ، کارت ویزیت ، بروشور ، کارت پستال ، کارت هدیه ، کارت دعوت ، بنر برای تبلیغات سایت و ... هستید می توانید از نرم افزار پابلیشر استفاده کنید.

چگونه برنامه Publisher را باز کنیم؟

ابتدا مجموعه آفیس را از دانلود کنید و آن را بصورت کامل نصب کنید
سپس از منو Start،گزینه All Program را انتخاب کنید و در آن پوشه Office Microsoft را پیدا کنید و برروی آن کلیک کنید و بعد برنامه Publisher را انتخاب کنید و در اینجا می توانید یا یک صفحه خالی باز کنید و یا از صفحات پیش فرض آماده استفاده کنید.

بخش ها و تب (زبانه) های مهم و کاربردی در پابلیشر(Publisher):

زبانه File :که در آن گزینه هایی همچون:
Info اطلاعات
New برای ایجاد یک صفحه جدید
Open برای باز کردن صفحاتی که قبلا آنها را طراحی و ذخیره کرده اید
Save برای ذخیره صفحه موردنظر
Save As برای ذخیره و تغییر محل صفحه پابلیشر
Print برای چاپ کردن
Share اشتراک گذاری صفحات پابلیشر
Export برای ذخیره به فرمت های دیگر مثل PDF و HTML و...
Close بستن صفحه
Account ساین این (Sign In) اکانت آفیس
Option برای تنظیمات بیشتر
زبانه Home :برای تنظیماتی همچون
در بخش Clipboard کارهایی از قبیل Copy ,Cut ,Paste انجام می شود
در بخش Font تنظیمات فونت نوشته ها مثل:(Bold برای بزرگ کردن و توپر کردن نوشته ها ، Italic برای خم شدن نوشته ها ، Underline ایجاد زیرخط ، تغییرات رنگ دور خط کلمه و رنگ داخلی هر کلمه و ...)
در بخش Paragraph تنظیماتی از قبیل:( اضافه کردن عدد(Numbering) و یا علامت های دیگر(Bullets)در ابتدای هرخط ، تنظیم راست چین،وسط چین و چپ چین نوشته ها ، تنظیم فاصله خطوط و...)
Styles برای تنظیم نوع نوشته ها
Object افزودن تصویر،باکس نوشته،جدول و نماد (شکل)
Arrange تغییر فرم نوشته و مشخص کردن اینکه تصویر در زیرعکس باشد یا روی آن
در بخش Editing گزینه های (Find برای یافتن حرف یا کلمه و یا جمله ، Replace جایگذاری حرف یا کلمه و یا جمله ای بجای یک حرف یا کلمه و جمله دیگر ، Select انتخاب متن)
زبانه Insert :
در بخش Pages تنظیمات ( افزودن صفحه خالی و کاتالوگی)
Tables ایجاد جدول
Illustrations افزودن تصویر،تصویر از نت و نماد (شکل)
Building Blocks که شامل : 1)Page Parts قالب های آماده برای طراحی صفحه 2)Calendars انتخاب یکی از قالب های آماده برای تقویم 3)Borders & Accents برای گذاشتن یک سری تصاویر کوچک به شکل حاشیه 4) Advertisement قالب های برای تبلیغات مثلا علامت تخفیف
در بخش Text تنظیماتی از قبیل ( Draw Text Box افزودن یک جعبه برای متن ، Business Information محلی برای نوشتن اطلاعات ، Word Art حالت و طرح نوشته ها ، Insert File افزودن فایل های متنی ، Symbol افزودن نماد ، Date & Time افزودن تاریخ و ساعت و..)
بخش Links برای افزودن لینک
بخش Header & Footer در Header برای ایجاد سر صفحه ، و در Footer برای ایجاد پایین صفحه ، Page number برای گذاشتن شماره صفحه
زبانه Page Design :
در بخش Templates اگر در ابتدا از قالب های آماده صفحات انتخاب کرده باشید اینجا می توانید آنرا تغییر دهید
Page Setup شامل گزینه های ( Margins مشخص می کند که حاشیه صفحه برای نوشتن متن ازکجا شروع شود ، Orientation برای چرخش صفحه از حالت عمودی به افقی و بالعکس ، Size مشخص کردن اندازه صفحه )
در بخش Layout مشخص میکند که صفحه Guides شود یا نه یعنی صفحه شبکه شبکه شود و به بخش هایی با کمک خطوط تقسیم شود
در بخش Pages شما می توانید صفحاتی را که دارید حذف کنید و یا جابجا کنید و یا اینکه نام آن صفحات را عوض کنید
در بخش Schemes تنظیمات طرح و قالب کلی صفحات و رنگ آنها مشخص میشود و همچنین نوع فونت
Page Background تنظیمات صفحه زمینه و رنگ آن

زبانه Mailings :
برای ارسال پست الکترونیکی

زبانه Review : برای ویراستاری
Translate ترجمه به 20 زبان دیگر
Language انتخاب زبان

زبانه View :
Views حالت نمایش هرصفحه
بخش Shows شامل گزینه های (Ruler نمایش و یا عدم نمایش خط کش ، Gridlines برای ایجاد خطوط شبکه ای و...)
بخش Zoom برای بزرگنمایی و یا کوچک کردن صفحه
بخش Window برای نمایش کلیِ صفحات

آموزش نرم افزار وان نوت(OneNote)

وان نوت(OneNote)چیست؟

وان نوت یک نسخه الکترونیکی از دفترچه یادداشت های معمولی است
چگونه برنامه OneNote را باز کنیم؟
ابتدا مجموعه آفیس را دانلود کنید و آن را بصورت کامل نصب کنید
سپس از منو Start،گزینه All Program را انتخاب کنید و در آن پوشه Office Microsoft را پیدا کنید و برروی آن کلیک کنید و بعد برنامه OneNote را انتخاب کنید و می توانید در ابتدا یک اکانت وان نوت را ایجاد کنید و با آن وارد شوید و یا میتوانید این مرحله را ببندید و وارد برنامه وان نوت شوید

طبقات اصلی اطلاعات در OneNote :

شامل پنج طبقه است:
1. Notebook دفترچه (بالاترین سطح ذخیره اطلاعات است و به شکل پوشه است) 2. section Group گروه فصل (یک پوشه داخل پوشه دفترچه) 3. Section فصل (شامل صفحات یادداشت هاست و بصورت فایل ذخیره میشود) 4. Page صفحه (صفحات جهت وارد کردن اطلاعات) 5. SubPage زیرصفحه (مطلب جزئی درباره مطالب یک صفحه را شامل میشود)

بخش ها و تب (زبانه) های مهم و کاربردی در وان نوت(OneNote):

1.زبانه File :که در آن گزینه هایی همچون:
Info برای اشتراک گذاری و دیدن دفترچه هایتان
New برای ایجاد دفترچه جدید
Open برای باز کردن دفترچه هایتان
Print برای چاپ کردن
Share اشتراک گذاری
Export ذخیره به فرمت های دیگر مثل.docx و .pdf و .one و...
Send ارسال
Account ساین این (Sign In) در اکانت آفیس
Option برای تنظیمات بیشتر
2.زبانه Home :
تنظیمات فونت نوشتار
Tags افزودن تگ ب قسمت های موردنظر
3.زبانه Insert:
Tables افزودن جدول
Files افزدن فایل با فرمت دیگر مثلا فایل Excel
Images افزودن تصویر و اسکرین شات و تصاویر از نت
Links افزودن لینک
Recording که از قابلیت های بسیارخوب وان نوت است که شما می توانید صدا و یا ویدئو در OneNote ضبط کنید
Time Stamp افزودن تاریخ و ساعت
Pages افزودن صفحات آماده
Symbol افزودن نماد ها و فرمول
4.زبانه Draw:
Tools با ابزارموجود در این بخش می توانید در دفترچه تان نقاشی کنید
Shapes افزودن تصاویر آماده
Edit ایجاد تغییرات برروی shape های انتخابی
Convert تبدیل کردن
5.زبانه History:
دسترسی به تغییراتی که انجام شده
6.زبانه Review:
در اینجا ترجمه و رمزگذاری انجام میشود
7.زبانه View:
Views طریقه نمایش صفحه
Page Setup تنظیمات صفحه مثل تنظیم رنگ بک گراند
Zoom تنظیمات زوم کردن
Window طریقه نمایش های مختلف
یکی از قابلیت های جذاب وان نوت ( OneNote ) :
قابلیت OCR که اگر برای شما بعنوان مثال یک فکس یا نامه آمده باشد که یک تصویر اسکن شده از متن است می توانید با این قابلیت عکس را به متن تبدیل کنید و برای اینکار باید تنها برروی عکس موردنظر کلیک راست کنید و گزینه Copy Text From Picture را انتخاب کنید و در جای دیگری آنرا Past کنید و یا با انتخاب گزینه Alt Text از OneNote بخواهید متن داخل تصویر را به شما نمایش دهد

آموزش نرم افزار اکسس ( Access )

نرم افزار اکسس ( Access ) چیست؟

از نرم افزار اکسس برای ایجاد پایگاه های داده ای استفاده می شود.
که شامل چندعنصر است:
داده به معنی اطلاعات
چگونه برنامه Access را باز کنیم؟
ابتدا مجموعه آفیس را دانلود کنید و آن را بصورت کامل نصب کنید
سپس از منو Start،گزینه All Program را انتخاب کنید و در آن پوشه Office Microsoft را پیدا کنید و برروی آن کلیک کنید و بعد برنامه Access را انتخاب کنید و یک دیتابیس ( Database ) خالی باز کنید و در ابتدا می توانید نام و محل ذخیره دیتابیستان را تغییر دهید.
هر دیتابیس ( Database ) در برنامه اکسس ( Access ) دارای چه چیزهایی است؟
Data : داده ها اطلاعاتی هستند که می توان آنها را انتقال داد و برروی آنها پردازش انجام داد
Entity : موجودیت ها اشیاء و یا افرادی هستند که می خواهیم در مورد آنها اطلاعاتی داشته باشیم.هرموجودیت دارای یک صفت خاصه ( Attribute ) است ویژگی خاصی از یک موجودیت است که آنرا از یک نوع موجودیت دیگر جدا می کند.
Database : پایگاه داده یا بانک اطلاعاتی مجموعه ای سازمان یافته از داده های مرتبط است
ویژگی های داده در پایگاه داده ( Database ):
Shared : اشتراک گذاری داده ها
Persistence : ماندگاری و پایدار بودن داده ها
Security : امنیت
Validity : اعتبار(مثلا موجودی بانک نباید منفی باشد)
Consistency : سازگاری داده ها در پایگاه داده با دنیای واقعی
Non Redundancy : کاهش افزونگی
Independence : استقلال به معنی آنکه اگر بعنوان مثال در ظاهر نمایش فیزیکی تغییر ایجاد کنیم روی برنامه کاربردی تاثیری ندارد.
سیستم پایگاه داده( Database System )و عناصر آن :
در این روش همه داده ها بصورت مجتمع در یک پایگاه داده ذخیره می شود اما هر کاربر دید خاص خود را نسبت به داده ها دارد.این روش برای کارهایی مثل: رزرو و زمانبندی خطوط هوایی، انجام تراکنش های بانکداری، ثب روردهای کارمندان و محاسبه حقوق و کسورات مالی در سازمان ها و... . که عناصر این سیستم شامل:داده ها،سخت افزار،نرم افزار،رویه های عملیاتی و کاربر است.
مدل داده ( Data Modeling ) و انواع آن :
مدل کردن داده به معنیِ تحلیل و توصیف داده های محیط های عملیاتی و ارتباط بین آنهاست؛که شامل انواع : مدل موجودیت-ارتباط ،مدل سلسله مراتبی ،مدل شبکه ای ،مدل رابطه ای، مدل داده های شئ گرا ،مدل داده نیمه ساخت یافته (XML).

بخش ها و تب ( زبانه ) های مهم و کاربردی در یک صفحه گسترده اکسس ( Access ) :


1.زبانه File :که در آن گزینه هایی همچون:
New برای ایجاد یک دیتابیس جدید
Open برای باز کردن دیتابیس هایی که قبلا آنها را ذخیره کرده اید
Save برای ذخیره دیتابیس
Save As برای ذخیره و تغییر محل ذخیره دیتابیس اکسس
Print برای چاپ کردن
Close بستن دیتابیس
Option برای تنظیمات بیشتر
2.زبانه Home :
که در آن تنظیمات نمایشی آن را درست میکنیم
3.زبانه Create:
در بخش Tables می توانید جداولی با شکل مورد نظر رسم کنید
Queries برای افزودن پرسش ها
Forms افزودن فرم
Reports برای گزارش گیری
Marcos & Code وارد محدوده برنامه نویسی میشود و شما می توانید عملیاتی که فراتر از دستورات موجود پیش فرض است را در اینجا خودتان بنویسید.
4.زبانه External Data:
در بخش Import & Link می توانید فایل هایی مثل فایل های Text و یا فایل هایی از برنامه Excel و یا فایلی با پسوند XML و... را وارد برنامه کنید.
در بخش Export می توانید دیتابیستان را در برنامه ای مثل Excel و یا با فایلی پسوند XML و یا اینکه بصورت PDF و... ذخیره کنید.
5.زبانه Database Tools:
ابزارهایی را می توان به دیتابیس اضافه کرد مثل ماکروها(Macro)
داده ها را جابجا کرد(Move data)
آنالیز کردن با گزینههای موجود در(Analyze)
Relationships ارتباط چند Table
6.زبانه Fields:
Views طریقه نمایش دیتابیس
Add & Delete در این بخش شما می توانید تنظیماتی را به سلول های جدولتان اضافه کنید مثلا می توانید یک سلول را مقدار ساعت و تاریخ بدهید و یا مقدار Yes/No و ...
در بخش Properties می توانید تنظیمات مقادیری که در بخش Add & Delete انتخاب کرده اید را مشخص کنید.
در بخش Formatting می توانید فرمت مقداری که در بخش Add & Delete انتخاب کرده اید را تغییر دهید مثلا اگر باکس Yes/No را انتخاب کرده اید در این بخش می توانید مقدار آن را بجای Yes/No به True/False یا On/Off تغییر دهید.
7.زبانه Table:
در این زبانه تنظیمات جدول ها را مشخص می کنید.

اگر در زمینه آفیس و برنامه های آن مانند ورد ، اکسل ، پاورپوینت ، اکسس ، اوت لوک ، وان نوت ، پابلیشر و ... مشکلات و سوالات متفاوتی دارید می توانید با شماره 9099071728 تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشکلات شما را بر طرف کنند.

Up